Koniec każdego roku, przełom listopada i grudnia to gorący okres w każdej firmie kurierskiej. Wiąże się to nie tylko z okresem przedświątecznej gorączki i poszukiwania prezentów (a zakupy te coraz częściej robimy przez internet), ale także z licznymi wyprzedażami, które organizują sklepy stacjonarne i internetowe. Kurierzy w tych miesiącach pracują niezwykle intensywnie. Coraz większa liczba przedsiębiorców wprowadza systemowe rozwiązania logistyczne, aby usprawnić pracę całej floty.
Monitoring pojazdów w czasie rzeczywistym
Monitoring pojazdów na żywo to jedno z najważniejszych usprawnień, które oferują platforma WEBFLEET. Urządzenia nawigacyjne zapewniają każdemu kurierowi bezpośrednią komunikację z własną firmą i jednocześnie bieżące wyświetlanie zamówień na ekranie.
Zarządzający flotą samochodową i pracą kurierów w systemie monitoringu na żywo ma możliwość monitorowania auta w czasie rzeczywistym. Widzi, czy pojazd porusza się czy parkuje, obserwuje bieżącą lokalizację każdego z samochodów kurierskich i w razie konieczności może skierować go do najbliższego klienta, po odbiór przesyłki. Dzięki tej usłudze dyspozytor ogranicza do minimum czas i kilometry, które w innym przypadku musiałyby zostać doliczone do zlecenia. Bieżący monitoring pojazdów stwarza wyraźną przewagę konkurencyjną i zwiększa wydajność pracy kurierów.
Komunikacja z kierowcą
Ważnym czynnikiem usprawniającym pracę jest zdalna komunikacja z kierowcą. Dzięki systemowi kurier na bieżąco otrzymuje wszelkie powiadomienia od dyspozytora swojej pracy, ewentualne przekierowania jego trasy jazdy i kolejne zlecenia. Dyspozytor, mając wgląd w lokalizację wszystkich samochodów swojej floty, jest w stanie ocenić i wybrać najkrótszą trasę dla poszczególnych zleceń, które wpływają w ciągu dnia pracy. Tym samym samochody mogą pozostawać cały czas w ruchu, co przekłada się na oszczędność czasu i paliwa. Daje to oczywiście wymierne korzyści ekonomiczne dla danej firmy transportowej.
Bezpieczeństwo pracowników
Monitoring pojazdów to także większe bezpieczeństwo pracowników. Usługa WEBFLEET umożliwia lokalizowanie poszczególnych kurierów na mapie miasta, ale też zwiększa ich bezpieczeństwo. Poruszanie się po drogach może bowiem zostać zakłócone przez nieoczekiwane wydarzenia, o których natychmiast otrzymamy informację. Jednocześnie system umożliwia również przejście kierowcy w tryb prywatny.
Prostota użytkowania systemu WEBFLEET
System WEBFLEET automatycznie rejestruje czas pracy i godziny, które każdy z kurierów spędza za kierownicą. Zapamiętuje też każde miejsce postoju pojazdu. Informacje te przechowuje automatycznie przez 90 dni. Dzięki tym funkcjom właściciel przedsiębiorstwa w każdej chwili może wygenerować raporty przydatne do analizy ekonomicznej i logistycznej przedsiębiorstwa. Na żądanie otrzymuje przegląd tras pokonanych przez każde auto swojego taboru, włącznie z sytuacjami nietypowymi, zmieniającymi ich trasę czy wydłużającymi postój. Dzięki dowolnie generowanym raportom przedsiębiorca jest w stanie okresowo optymalizować funkcjonowanie firmy i dostosować ją do aktualnych wymagań rynku. Jest w stanie szybko podejmować działania naprawcze czy też skupić się wokół określonych, najbardziej dochodowych kierunków.
Rozwiązania telematyczne z powodzeniem optymalizują funkcjonowanie każdej firmy kurierskiej. Pozwalają wydajnie zarządzać pracą kurierów, co przekłada się na znaczne oszczędności, a co za tym idzie – większe zyski firmy.