Jeżeli dopiero zaczynamy naukę jazdy na deskorolce, to warto odpuścić sobie sprzęt składany, w który zainwestujemy dużą sumę pieniędzy. O wiele lepszym wyborem na początek są tak zwane deskorolki kompletne, które w całości zostały przygotowane przez producenta danego modelu. W sprzęt takowy zainteresowani mogą wyposażyć się już nawet za 200 bądź 300-350zł. Przed zakupem warto jednak przyjrzeć się ich budowie i sprawdzić, jakie opcje najbardziej będą nam pasować.
Blaty deskorolkowe
Blat to najważniejsza część w deskorolce. Miejsce na nogi powinno mieć strukturę, która umożliwia dobre tarcie pod podeszwami butów, ale również łatwość w odczepieniu się od powierzchni podczas skoku przy wykonywaniu bardziej zaawansowanych akrobacji.
W tym celu używa się specjalnego papieru ściernego, którego wymagania powinniśmy przetestować w praktyce, aby sprawdzić, czy dany rodzaj „gripa” jest odpowiednio dostosowany do naszych wymagań.
Jeżeli chodzi o podłoże, nazywane w środowisku skateparkowym „deckiem”, to najczęściej przy kierowaniu się zakupem powinniśmy wybrać ten, do którego produkcji użyto drewna z drzewa klonu kanadyjskiego, które jest odpowiednio giętkie przy wyginaniu się deski, ale zachowuje też trwałość, chociażby podczas nieodłącznych w czasie jazdy wypadków.
Niekiedy też w nieco droższych modelach mogą być wykorzystane różnego rodzaju włókna (szklane bądź węglowe) lub kevlar, mające za zadanie zmniejszyć wagę używanej deskorolki.
Trucki i podkładki
Nieco niżej pod blatem znajdują się trucki z podkładkami, na których montowane są specjalnie przystosowane do ekstremalnej jazdy kółka.
Podkładki w deskorolce umieszczane są głównie po to, by w razie wypadków zamortyzować uderzenia, towarzyszące jeździe. Pełnią więc nieodłączną rolę każdego zestawu.
Trucki zaś osobno podzielono dodatkowo na trzy części, mające ogólnie pomagać przy szybkim skręcaniu, jak i podczas akrobacji na podłożu.
Baseplate – górna część Trucka, którą na śruby (nazywane montażówkami), przytwierdza się razem z resztą deskorolki.
Bushingi – elementy gumowe, najważniejsza część w truckach. Odpowiadają za elastyczność podczas skręcania deskorolką.
Hanger – część na samym dole, której zadaniem jest trzymanie odpowiednio dokręconych kółek w sprzęcie, tak by kręciły się one odpowiednio szybko i zacierały podczas jazdy.
Wszystkie trzy części zostały połączone śrubą nazywaną kingpin, której kalibracja ma pomagać w zmniejszaniu bądź zwiększaniu sztywności używanej deskorolki, jak i poprawiać jej wagę oraz szybkość.
Kółka
Po blacie prawdopodobnie drugi najważniejszy element w zestawie dobrego urządzenia. Kółka dzielą się na kilka rodzajów, a w dodatku specjalnie dla nich stosowane są łożyska, które dostosowują daną kategorię do przestrzeni, na jakiej chce się jeździć.
Do wykonania samych kółek zwykle stosowane są tworzywa sztuczne, które na początek powinny nam w zupełności wystarczyć. Jako standard producenci wykorzystują poliuretan, zapewniający dobrą miękkość i uniewrażliwienia na możliwe pęknięcia wokół.
Każdy skateshop może zaoferować wiele nowoczesnych modeli deskorolek kompletnych, zawierających specjalnie dodatki, jak znaki graficzne na papierze ściernym bądź kolorowe śruby przy truckach. Czasem też w swojej ofercie ma modele specjalne, pozwalające na bardziej kontrolowaną jazdę.
Warto jednak pamiętać, iż na początku nie wiadomo jak długo będzie się jeździć, a w dodatku w pierwszych etapach nauki nigdy nie wykorzysta się całego potencjału używanej deskorolki. Postawienie na prostotę jaką reprezentują modele kompletne, będzie najlepszym rozwiązaniem. To tanią, ale zarazem dobra opcja na początek jazdy.