Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi czym może zajmować się agencja interaktywna. W sieci znajduje się mnóstwo definicji, a w Wikipedii z kolei przeczytamy, że jest to agencja reklamowa, która specjalizuje się w przygotowaniu oraz wdrażaniu strategii budowania wizerunku przedsiębiorstw w internecie kierując się założeniami marketingowymi przedstawionymi przez klienta. Biorąc pod uwagę tę definicję warto jednak uważać na mieszanie pojęć agencja reklamowa oraz agencja interaktywna. Wśród definicji powiązanych mogą znaleźć się także takie jak: agencja 360, agencja PR-owa czy też agencja SEO itd.
Najczęściej przyjmuje się założenie, że agencja interaktywna realizuje założenia strategii połączenia różnych form, kanałów, sposobów, narzędzi w budowaniu wizerunku w sieci oraz realizowaniu celów wskazanych przez swoich klientów. Wachlarz usług agencji interaktywnej to najczęściej:
– budowanie stron internetowych, sklepów, mikro stron, landing page’y itd.
– optymalizacja SEO, content marketing SEO czy też pozycjonowanie
– kampanie płatne (PPC) – jak np. Google Ads, inne sieci reklamowe czy reklama w kanałach social media takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn itd.
– e-mail marketing
– strategie w powiązaniu z zakupami w sieci – czyli e-commerce
– audyty SEO, UX (user experience) stron www i e-sklepów, audyty kampanii płatnych i inne
– usługi realizujące zlecenia związane z: grafikami, infografikami, banerami, filmami z przeznaczeniem na strony www lub np. do serwisu YouTube
– copywritting w powiązaniu ze stronami internetowymi, wpisami typu poradniki, blogi, aktualności lub z publikacjami w zewnętrznych miejscach czy serwisach
– opieka nad kanałami social media – np. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google Moja Firma.
Z pewnością można by wymienić znacznie więcej usług z zakresu marketingu w internecie, które znajdują się w ofertach agencji interaktywnych, powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje zagadnienia.
Warto jednak znać podstawową definicję oraz zakres działań agencji realizującej strategie marketingowe w sieci. Z pewnością pomoże to w poszukiwaniu tej, z którą nawiążemy współpracę, bo często zakres działań w ofercie agencji, jej doświadczenie, dobre opinie oraz kompleksowe podejście do klienta mogą okazać się kluczowe w wyborze.
Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna, SEM, SEO, budowa stron www